Baden una din statiunile frumoase din Austria

Pe la inceputul lunii septembrie a anului 2009, in timp ce ma aflam in Austria, am avut ocazia si placerea deosebita de a vizita orasul-statiune Baden.
Se afla foarte aproape de Viena, la circa 20-30 km si pentru a ajunge aici, de la Viena, se trece prin frumoasa si faimoasa Padure Vieneza.
Aceasta statiune m-a uimit prin eleganta, curatenia si linistea ei. Este o statiune relaxanta, linistitoare, tot ceea ce vezi si privesti aici, peisajele, natura, cladirile, dau o imensa bucurie ochilor si sufletului omului.
Eleganta, curatenia si linistea acestei statiuni m-au cucerit total si impresionat in acelasi timp si m-au facut sa ma intreb cand vom avea si in tara noastra o astfel de locatie turistica? Cand va ajunge si turismul noastru la un asa nivel? Cand vom ajunge si noi la gradul lor de civilizatie, cultura si bunastare?
Am vazut cel mai mare complex al lor de bai termale, trebuie sa va spun ca statiunea este renumita pentru apele ei termale, situat in centrul statiunii, ce contine mai multe piscine elegante cu apa termala si mi-a placut foarte mult.
Am vazut apoi Cazinoul, am inteles ca este renumit in Austria si Europa, se afla chiar la intrarea in Parcul statiunii Baden.
Despre parc pot sa va spun ca este imens, foarte elegant, are multa verdeata si flori, statui, dar ceea ce m-a impresionat aici, va voi relata in continuare.
Inaintand in parc am auzit o muzica placuta, era muzica simfonica. Am vazut lume multa asezata pe scaune si banci in parc care ascultau o orchestra simfonica ce se afla pe o scena, in fata lor, in aer liber, aceasta orchestra sustinea un concert de muzica simfonica. Era o liniste deplina, ne-am oprit si noi, eu, sotia si fetita si am ascultat cu mare placere.
Am urcat apoi pe niste trepte care duceau undeva sus, la o inaltime foarte mare, erau flori peste tot, o adevarata corola de flori de toate culorile si speciile pe terasele de pamant care urcau si ele odata cu noi, pe masura ce urcam si noi. O adevarata splendoare si frumusete! Treptele se opreau la diferite nivele (ca si cum ai urca o scara intr-un bloc), pe fiecare nivel se aflau cate un foisor, alei, banci, si multe alte flori, brazi, pini, dar si copaci.
Am ajuns la ultimul nivel, unde deasemenea se afla un foisor, brazi, flor, i banci si alei (de fapt fiecare nivel reprezenta un mini-parc foarte frumos si relaxant sufletului si ochilor).
Aici am vazut superba statuie a celebrului compozitor Mozart.
De aici, de la o foarte mare inaltime se vedea intreaga statiune si imprejurimile. Este o priveliste splendida, fascinanta!
Am uitat sa va spun faptul ca la nivelul 1, undeva in stanga, am vazut o cladire frumoasa, reprezenta sediul teatrului! Am vazut multa lume care astepta sa intre la spectacolul ce urma sa inceapa, barbati in fracuri si alte costume elegante, femei in rochii superbe de seara. M-a impresionat si fascinat totodata aceasta pasiune a austriecilor pentru cultura, pentru teatru si muzica de opera!
Am aflat ca statiunea Baden este statiunea preferata a vienezilor, fiind situata si aproape de Viena si ca este vizitata si frecventata si de alti europeni.
Am inteles faptul ca baile termale prin care statiunea este renumita, dau de fapt numele acestei statiuni. Dupa cum am mai spus, este o statiune eleganta, cocheta, linistita, o oaza de curatenie si eleganta. In aceasta frumoasa statiune exista si trasee turistice, bineinteles ca nu am avut timp pentru asa ceva, nu am avut timp nici pentru o baie in piscinele termale, nu am stat decat vreo 4-5 ore aici, venind din Viena si am incercat sa vad cat mai multe obiective turistice aici.
A, era sa uit, am vizitat si o mini-gradina botanica aici, cu exemplare de flori si plante dintre cele mai frumoase si variate. Parcuri, gradini, flori, piscine cu ape termale, cafenele, restaurante, statui, muzica de opera, teatru, muzee, cazinou, dar si activitati sportive, turistice si recreative, este ceea ce va ofera aceasta superba si fascinanta statiune.
Daca ajungeti in Austria, in Viena, nu pregetati sa o vizitati, nu numai ca nu veti regreata, dar veti pleca profund impresionati si fascinati de aici!